horse-lovers-forever

Alla inlägg under mars 2015

Av Izabelle & Amanda - 28 mars 2015 18:01

Tjabba, Amanda här!


Tänkte ha en liten fråge stund.....  

Jag har sökt lite på internet, och där har jag hittat nån grej där det står ett par frågor. Så här kommer några frågor (och svar såklart):


Har du/har du haft en…

Egen häst? Har haft en egen häst
Foderhäst? Nope
Medryttarhäst? Yes! Har det just nu

Sköthäst? Nope, men har haft


Din häst/favorithäst


Namn: Coco (medryttarhäst alltså)

Färg: Mörkbrun/svart
Ålder: 10 (tror jag)


 

Favorit


Färg på häst? Skäck, fux, svart, vit och brun (hehe, typ alla)
Gångart?  Galopp!!!!
Häst/ponny? Ponny, såklart!!

Hellre…

Stegra/bocka: Bocka

Barbackagalopp över ett sommarfält eller ett snöfält: Sommarfält? (mycket varmare)
Stor häst/ponny? PONNY!!!
Ridskor/ridstövlar? Vill ha stövlar, men har bara skor...

Hjälm/väst? Hjälm (väst e tråkigt...)
Sporrar/spö? Spö
Rida själv/rida i grupp? Asså det e roligast att rida ut i grupp, men om man tränar är det bäst att vara själv



Tävlingar


Har du tävlat i hoppning? Aaa, men det var inte så serriöst
Har du tävlat i dressyr? Det var en clearround (vet inte hur det stavas)


Kan du…



Få en häst att gå i form? AAA, SÅKLART!!
Hoppa en bana? Japp
Duscha en häst? Nej du vet...(såklart!)

Suttit bak och fram på en häst? Ja

Suttit på en stegrande häst? Nej
Suttit på en bockande häst? Ja
Suttit på en skenande häst? Ja

 

Vad har du för färg på dina ridbyxor? Jens och mörkblå

 

Anväder du chaps?: Japp


Har du ridit en shettis?: Ja


Du har hoppat högre än 50 cm?: Japp


Du bor nära ett eller flera stall?: Japp, tre stycken faktisk


Har du ridit mer än 1 år på ridskola?: Ja


Tycker du om att hoppa?: Ja!!


Tycker du om att rida dressyr?: Ja!!!


Vad är det högsta du har hoppat med ponny?: 75 cm


Vad är det högsta du har hoppat med häst?:  Har inte hoppat med en häst...


Rider du för någon privattränare?: Min mamma


Hur länge har du ridit?: Sen jag var fyra, så 9 år


Vilken gren gillar du mest?: Sååååååå himla svår fråga!! Jag gillar gymkhana, hoppning och dressyr....

Av Izabelle & Amanda - 27 mars 2015 18:00

Nu har jag skrivit första delen av berättelsen! Så här kommer den...



Kapitel 1:

 

Jag öppnar ögonen och hoppar upp ur sängen. Idag ska jag provrida Prince!

-Frukosten är klar nu Ally! ropar mamma till mig från köket. Jag drar på mig mina jeans-färgade ridbyxor och ett par rosa-rutiga strumpor till. Efter att jag tagit på mig min rosa häst tröja (där det står "love horses" på) springer jag ner för trappen.

 

 

 

 

 

Jag kollar ut genom fönstret på bilen.

Det är bara massa gula, tråkiga ängar längst hela vägen. Jag vill bara komma fram och rida! Varför ska man behöva väna så länge på att få köpa en häst? Kan man inte bara få den när man föds och sen ha den resten av livet? När vi äntligen är framme och mamma har stannat bilen vill jag bara skrika rakt ut, för så glad är jag just nu. Vid en paddock står det två tjejer och stirrar på oss. Båda tjejerma har ljust långt hår och båda ser ut att hata oss.

 

-Ska det bli kul? frågar mamma och ler.

-Ja, såklart! säger jag och ler stort mot henne. Mamma börjar gå mot ett rött hus med vita knutar och jag följer efter henne. Runt huset är det ett vitt staket och gräset innanförstaketet ser dött ut. Det finns också en sten stig enda fram till dörren. Jag sneglar bort mot det två tjejerna och det stirrar fortfarande mot oss. Mamma öppnar grinden och vi går in. Bakom huset är det ett stort stall och jag känner hur det börjar lukta häst.

 

 

Hoppas ni gillade början! Kapitel 2 kommer om en vecka!

NP

Av Izabelle & Amanda - 26 mars 2015 20:57

Tjaaaaaaaa! 

Amandisen här!!!!!!!!!


Hade np i matte idag. Och för alla er som inte vet vad np betyder så betyder det Nationella Prov. Efter påsklovet kommer vi ha det i engelska också, och det vill inte jag!! Asså jag tycker faktiskt det är helt ok med att ha svenska och matte NP, men engelska liksom!! Det är typ det tråkigaste som finns. Och det är inte bara det att man ska göra nått papper eller så, utan man ska skriva en uppsats om nått på engelska!!! Liksom vem vill det??? Och sen ska man också prata med några i en grupp och  så ska läraren sitta där och bedömma hur man pratar.....!!!

Jag gillar ju inte ens att prata inför folk och nu ska jag göra det på engelska?!?!?!?



Aja! Lycka till alla ni som ska ha det!!  

Av Izabelle & Amanda - 25 mars 2015 17:18

Hej,hej! Amanda här! 


Tänkte börja skriva en berättelse! Så ni har något kul att läsa. Den kommer komma ut typ en gång i veckan och är ganska lång. Så på fredagen (alltså den 27/3) kommer den första delen av berättelsen. 


Hoppas ni kommer läsa den!

Av Izabelle & Amanda - 25 mars 2015 14:08

  XOXO Izabelle


Hej, alla fina fina fina människor som läser denna blogg! om någon ens gör det..heheh..

Nej! men nu ska jag prata om min dag, om det nu e intressant..hahah..


Först vakna jag och år toast till frukost..blablablaballbabab. Nu har jag slutat skolan och väntar på min bäbis hanna som ska komma kl 15.20 och jag sluta kl 13.20 SÅ! jag kände att jag kan uppdatera (eftersom min mobil har bara 27%...)

I helgen ska jag förmodligen åka till Sockan (ponnyn) och då sova över hos min kusin. Bara för jag har trök så kan ni la kommentera vad ni ska gö i helgen?


Puss och kram horse lovers  

Sök i bloggen

Presentation

Amanda:

Heej!

Jag heter Amanda och jag älskar hästar! Jag började rida när jag var fyra och nu är jag tolv år. Jag går på ridaskola men är också medryttare på världens sötaste häst    Hon heter Coco pops, men man kallar henne Coco. När jag var runt sju år fick jag en häst som hette Barbie   . 

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

vilken dag rider du på?
 måndag
 tisdag
 onsdag
 torsdag
 fredag
 lördag
 söndag

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Izabelle:

Hej!

Jag har ridit ända sedan jag var 5 år. Jag har en medryttar häst som heter Zingo. Jag och amanda rider i samma ridgrupp på Alleby Ridskola. Jag rider hos min kusin på en Arab och en B-ponny. Jag rider och tävlar också i gymkhana!

Hoppas ni gillar bloggen!  

 

muspekare

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards