horse-lovers-forever

Direktlänk till inlägg 17 april 2015

Prince kapitel 4

Av Izabelle & Amanda - 17 april 2015 10:00

Jag sitter i bilen och kollar ut genom fönstret. Prince var helt fanstastik att rida på. Men mamma verkar inte gilla honom.

-Mia sa att han brukar stegra framför hindrerna, säger mamma och kollar mig i ögonen genom backspegeln.

-Men har var helt fantastisk när jag red på honom! säger jag och försöker att se så snäll ut som jag bara kan. Varför ska man ens provrida en häst om man sen inte får köpa den?


*Några dagar efter att Ally provridit*

 

Mamma sitter vid dator och skickar gmail till Mia.

-Vad skiriver hon? frågar jag till mamma.

Men mamma svarar inte.


-Hallå? säger jag. Vad skriver hon?

-Hon undrar bara om vi ska köpa honom, mumlar mamma lite tyst till svar.

Jag tar fram min telefon om börjar kolla min instagram. Efter ca 20 minuter går mamma från datorn och ut till köket. Jag går fram till dator och kollar vad Mia och mamma har skrivit till varandra.


Mia: Hej, hej! Skulle ni köpa Prince?

 

Mamma: Hej! Jag vet inte....vi har ingenstans att ha honom. Så jag tror inte det


Mia: Din dotter rider väldigt bra på Prince. Och om ni betalar en liten slant kan ni ha honom här.


Mamma: Hur mycket skulle det kosta i såfall? För jag tänkte att vi kunde testa att ha honom i några månader...


Mia: Ni skulle kunna få ha honom här för kanske 1500 kronor i månaden. Och då får ni rida i manegen också.

 

Mamma: Jag ska tänka på saken...


Åhh! Varför kan inte mamma bara säga ja till erbjudandet? Fattar hon inte att Prince är bra!?


-Vad gör du älskling? ropar mamma från köket.

-Kan inte vi köpa Prince?! ropar jag tillbaks. Snällla!!

-Kom nu älskling, så får vi prata vid matbordet! säger mamma.


Jag springer in i köket och sätter mig vid matbordet. Mamma har gjort i årdning tacos och jag tar ett bröd och några grönsaker.


-Jag har pratat med Mia. Säger mamma och kollar ner i sin mat. Hon sa att vi kunde ha honom hos henne och jag tyckte det var väldigt bra pris.


Jag kollar ner i min mat, vänat på att hon ska säga att vi kan köpa honom.


-Det verkar som om hon har jobbat som ridlärare, säger mamma och jag kan se att hon börjar le lite. Så då tyckte jag att vi kan köpa honom och då kan du ta lite ridlektioner för Mia.


-Ja! skriker jag rakt ut och slänger mit upp från stolen.


Stolen ramlar baklänges ner på golver. Jag är så glad nu, så jag vet inte vad jag ska göra. Jag börjar springa runt matbordet och mamma bara skrattar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabelle & Amanda - 14 augusti 2015 16:05


Hej alla! Vi kommer byta blogg till teamhast.horseworld.se och vår kompis hanna kommer vara med på den! Vi ses där ...

Av Izabelle & Amanda - 2 augusti 2015 14:47

Jag är så jääävlllaaa förbannad.. Igår så tog ägarna till swefilmer bort.. SWEFILMER!! De va ju den bästa sidan?! Så nu får jag titta på Dream film, som inte har svensk text till Pll (PrettyLittleLiars) Ja, jag är förbannad.. Snart börjar skolan...

Av Izabelle & Amanda - 22 juli 2015 10:34

Hej alla! izabelle här!! Jag vet att jag inte har varit så aktiv på bloggen det sistone, men det är för i sommar så har det varit så mycket så har inte hunnit blogga.. men nu ska jag försöka komma igång igen!   igår var jag och Amanda i stallet...

Av Izabelle & Amanda - 20 juni 2015 19:30


Kommentera vilken hästras ni ser på bilden!       Skriv vad ni tror det är för ras i kommentarerna! ...

Av Izabelle & Amanda - 17 juni 2015 17:30


Heej!   Svaret på gissa rasen var...       Den som vann denna tävling var Elina Gustavsson! Grattis Elina!! Nu får du bestämma nästa häst-ras! ...

Sök i bloggen

Presentation

Amanda:

Heej!

Jag heter Amanda och jag älskar hästar! Jag började rida när jag var fyra och nu är jag tolv år. Jag går på ridaskola men är också medryttare på världens sötaste häst    Hon heter Coco pops, men man kallar henne Coco. När jag var runt sju år fick jag en häst som hette Barbie   . 

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

vilken dag rider du på?
 måndag
 tisdag
 onsdag
 torsdag
 fredag
 lördag
 söndag

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Izabelle:

Hej!

Jag har ridit ända sedan jag var 5 år. Jag har en medryttar häst som heter Zingo. Jag och amanda rider i samma ridgrupp på Alleby Ridskola. Jag rider hos min kusin på en Arab och en B-ponny. Jag rider och tävlar också i gymkhana!

Hoppas ni gillar bloggen!  

 

muspekare

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards